The story begins - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sietse Ree - WaarBenJij.nu The story begins - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sietse Ree - WaarBenJij.nu

The story begins

Door: Sietse van der Ree

Blijf op de hoogte en volg Sietse

05 April 2017 | Australië, Sydney

Na een lange tijd te hebben gewacht, wordt jullie geduld beloond, want ik heb een verhaal te vertellen. Ik zeg niet dat 't leuk is, maar awesome is het wel. Ik ben nu al een aantal weken in Australië, heb al vele kilometers gemaakt, veel mooie uitzichten op m'n netvlies gehad en koala's gevangen met m'n cameralens.
We hebben zon gehad, maar ook veel regen. En eigenlijk was en is het 1 groot avontuur zonder negativiteit en alleen maar mooie momenten.
Natuurlijk gebeuren hier ook dingen die minder leuk zijn. Zoals na een grote boodschap erachter komen dat je wc-papier op is of dat je tijdens het surfen je realiseert dat je je surfboard vergeten bent.
Gelukkig heb ik dit allebei nog niet meegemaakt (even afkloppen)
Maar even serieus, het is hier gaaf en ik heb 't naar m'n zin.

Na afscheid genomen te hebben op Schiphol Airport in Amsterdam, begon ik eindelijk een beetje te beseffen hoe groot het avontuur eigenlijk is en hoe bevoorrecht ik ben dat ik dit kan doen.
Met nog steeds een blauw oog van de dinsdagavond judotraining aanschouw ik op vrijdagavond 10 maart de immens grote stalen vogel van Emirates en 't enige wat ik kan denken is: 'Wow, het gaat nu echt beginnen.'

De vlucht verliep goed en aangezien het 't nieuwste model vliegtuig was van de maatschappij was het aardig luxe. Films in overvloed en genoeg eten om ons voor meerdere weken in leven te houden op een onbewoond eiland mochten we crashen.

Op zaterdag 11 maart 's ochtends ben ik overgestapt op Qantas. Ik had maar 2 uur op t vliegveld, dus van Dubai heb ik niet veel gezien.

Na in totaal ruim 20 uur te hebben gevlogen ben ik op zondagochtend geland in het uit de kluiten gewassen dorpje Sydney.

Meteen bij de shuttle van het vliegveld naar het WakeUp hostel kwam ik Pieter en Simon tegen. Leuke gasten en we zijn goeie vrienden geworden. Eenmaal aangekomen in 't hostel en met een jetlag van hier tot Tokyo(tijdverschil van 10 uur) ben ik onder de douche gesprongen en heb ik meteen m'n aussie outfit aangedaan: korte broek en slippers.

Na een verkenning door Sydney samen met Pieter en Simon zijn we beland in Hyde park op een bankje.
Het was heerlijk weer, maar we zijn toch wel meteen achter 1 ding gekomen: Sydney is zooo duur!!! De enige prijs die onder een dollar zit, is 1 bepaalde fles cola, voor de rest is 't very expensive.
Die nacht erg kort geslapen door de jetlag. Overdag voelt 't als nacht en vice versa.

Maandag:
Maandagochtend begon het programma van UltimateOz! Met ongeveer 20 mensen kregen we een tour door Sydney. We kwamen langs het Opera House en natuurlijk de Harbour Bridge die Paul Hogan (Crocodile Dundee) nog gedeeltelijk heeft geverfd.
We kwamen langs verschillende parken en boven alles is 't een hele leuke groep. Er zijn Engelsen, Fransen, Nederlanders, Belgen, Duitsers, 1 Ierse en 1 Canadese.

's Avonds hadden we een welcome party in de bar onder WakeUp: Sidebar. Superleuk!

Dinsdag:
Op dag 2 hebben we een Catamaran cruise gedaan. Super vet! Het weer was heel slecht, maar de sfeer was goed. Het anker raakte nog maar net de bodem of we lagen al in 't water.
Als je het programma Rivermonsters kent dan realiseer je je dat in datzelfde water ook haaien rondzwemmen en dan bedoel ik ook de gevaarlijke stierhaai. Deze haai heeft meer doden op zijn geweten dan de grote witte haai en overleeft zowel in zoutwater als in zoetwater, dus zwemmen ze ook in rivieren landinwaarts. #funfact
Wij zijn er goed vanaf gekomen en het enige vlees dat gegeten werd, kwam van de bbq.

Woensdag:
Het hostel hebben we achter ons gelaten en we zijn woensdag vertrokken naar Port Stephens. Dat is het basecamp van UltimateOz.
Daar hebben we Josie de Kangoeroe leren kennen die woont op het terrein daar.
De naam kangoeroe komt trouwens uit de tijd dat ontdekkingsreizigers aankwamen in Australië. Die zagen een raar springbeest en wilden weten hoe het heette. Dus zij stappen op een Aboriginal af en in hun beste Engels stellen zij hun vraag. Die Aboriginal snapt er geen jota van natuurlijk, omdat ie geen Engels spreekt, dus zegt ie in z'n eigen taal: 'kangaru'. Wat zoiets betekent als: 'Ik weet niet wat je bedoelt.'
Dus wij hebben in basecamp Josie de 'Ik weet niet wat je bedoelt' leren kennen ;)

Tijdens onze tijd in basecamp zijn we veel op 't strand geweest en heb ik nog een surfles gehad. We hebben gefeest, gerelaxed en gelachen. We hebben zelfs nog les gekregen in de verschillende reptielen die in Australië voorkomen.

Ook andere dieren zijn aan bod gekomen. We hebben namelijk een dolfijnencruise gedaan. Weliswaar regende het veel, was 't aardig fris, maar die dolfijnen hebben we gezien! Zelfs nog een kleine hamerhaai!

Vrijdag zijn we weer naar Sydney gereden en was ik helemaal kapot. Dat laatste was erg jammer, omdat het St. Patrick's day was. Voor iedereen die niet weet wat dat inhoudt zal ik even een korte uitleg geven.
Er was eens een man in Ierland en z'n naam was Patrick. Die man dacht op een gegeven moment: 'Ik ga ervoor zorgen dat er geen slangen meer zijn in Ierland'. Zo gezegd zo gedaan en na een tijdje was hij er in geslaagd. Toen dachten alle mensen jeeeuj dat is een reden voor een feestje en daarom zat elke kroeg, pub en club vol op vrijdag.
Als je nu denkt: 'Ja maar op Ierland heb je toch helemaal geen slangen?' Precies! Bedank Patrick maar.

Maar ik was zo moe dat ik na 1 kroeg naar bed ben gegaan, hopend op een goede nachtrust...
Om half 4 's nachts werd ik wakker gemaakt door een dikke vent met een zaklamp. Hij zei dat ik in 't verkeerde bed lag en dat de jongen die achter hem stond in het bed hoorde. Na veel gedoe en lawaai veroorzaakt door die 2 (Al m'n kamergenoten waren wakker geworden) zijn ze uiteindelijk weggegaan en kon ik weer slapen. Erg aardig van ze...

Zaterdagavond hadden we een afscheidsfeest, omdat dit het einde was van de UltimateOz intro en we als groep zouden opsplitsen. Gelukkig zie ik velen van hun nu ook nog regelmatig en houden we nog contact.

Het was een geweldige eerste week en een super begin van mijn avontuur in Australië!

  • 05 April 2017 - 10:23

    Fred:

    Hoi, sietse, erg leuk om te lezen, kannie wachten op de volgende......
    Doei,
    pap.

  • 05 April 2017 - 12:14

    Niko Mensink:

    Hoi Sietse,
    Een hartstikke leuk verhaal! Wat schrijf je mooi (en foutloos!) (Je hebt vast een hele goeie leraar Nederlands gehad!)
    Ik ben benieuwd naar het vervolg!

    Groet,

    Niko Mensink

  • 05 April 2017 - 22:47

    Edwin:

    Hee Sietse,
    Mooie verhaal! Is heel Australië zo duur? Wat kost een pilsje?
    Geniet!! Seeyah!

  • 06 April 2017 - 14:32

    Arend Kampinga:

    Prachtig verhaal Sietse!
    Erg leuk om je op deze manier te volgen.
    Lekker actief zijn/blijven en niet te veel drinken!

    Hartelijke groet,
    Arend Kampinga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sietse

Actief sinds 01 Maart 2017
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 4554

Voorgaande reizen:

10 Maart 2017 - 10 Augustus 2017

Sietseopreis

Landen bezocht: